23. května 2014

Catalan Food

Jídlo v Katalánsku! Ach. Nevím, jestli je tomu tak všude v Katalánsku, ale moje rodina jí velmi zdravě. K večeři často ryby, saláty. K obědům jako příloha fazole nebo zelenina, případně sýr. Některá jídla jsem si vyfotila, abych se pak v Česku inspirovala.

Tak za prvé musím říct, že number one se tady pro mě stalo ovoce, které je kvalitní a ne tak drahé. Navíc ho prodávají na každém rohu.


SNÍDANĚ
Většinou snídám cereálie, případně "Bikini". Bikini jsou jakoby toasty, ale dělají se na pánvi. Dovnitř dáte cokoliv vám chutná, přiklopíte druhým toastem, picnete na pánev s trošičkou oleje a opražite. Při pražení na toasty tlačte naběračkou nebo lžící, aby se splácly.

K pití si často dávám mlíko (rodina kupuje kravské a ovesné) nebo džus. Džus není žádná žbrunda, ale je to poctivá tekutina s dužinou.
Cornflakes s mlíkem, banánem a sušenkou./Bikini, mlíko a meloun.
OBĚD
Na oběd máme maso a fazole nebo rýži, případně zeleninu. Moc mi chutná kuřecí nebo hovězí karbanátek, nebo masové/sýrové nugetky. Hodně se jí taky těstoviny a klobásky.
1. Těstovinovej salát a taštička se salámem a tuňákem, 2. Kuřecí karbanátek, mozzarela, rajčata,
3. Hovězí karbanátek, rajčata, 4. Klobásky, žampiony, hranolky, domácí omáčka.
VEČEŘE
Na večeři míváme, jak už jsem řekla, ryby, případně polívku nebo salát. Večeři nafocenou bohužel nemám, protože večeřím s rodinou a dětma, tak je tam vždycky velkej shon. Často míváme vajíčka nebo vaječnou omeletu.

Přes den občas zbodnu müsli tyčinku, případně jogurt nebo místní specialitu - Créma Catalana.
Créma Catalana. Takovej puding
s karamelem na dně.
Musím říct, že tady mají hrozně dobrý jogurty. Nevím, kolik stojí, ale nejsou to umělohmotný divný hmoty jako u nás. Tady to je fakt jogurt, cejtíte z toho to mlíko :))

No a teď nějakej foodrandom:
Domácí pizza.

Snídaně - nutella a banán.

Ledová tříšť - jahoda.

100% přírodní džus - papája. Za 1 euro!






Kus chobotnice.

Domácí koláč.
Co jste ochutnali vy ve Španělsku/v Katalánsku? :)

7 komentářů:

  1. No Kamčo, co mi to děláš? :-) to je krása a já si tu slintám do klávesnice. Tam bych si užila, hlavně toho ovoce, jééé. A to kulatý, to jsou čokolády s ořechy? To se mi hrozně líbí!

    kdyzmamchut

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo, čokoláda :) Nějaká jakoby farmářská, protože je to fotka z trhů :)

      Vymazat
  2. Chci tam bydlet! Chci tam žít! Tohle jídlo by mi naprosto vyhovovalo, ach joo. Když to vidím ty kelímky s ovocem a taak. Tady je to předražené jako sviň, a ještě ne tak kvalitní. A jogurty se u nás taky dají koupit dobré, já třeba kupuju Holandiu když narazím tak nějaké farmářské z vesnic poblíž, a nejsou umělohmotné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, to ovoce je skvělý! :) Jedla bych ho furt.
      No ty jogurty... samozřejmě, že se dají koupit kvalitnější, ale stojej 25 korun a to ty jogurty radši omezím a jednou za čas si koupím sojový vanilkový/čokoládový mlíko :))

      Vymazat
  3. Nádherné fotky, jídlo vypadá fantasticky, hned bych se stěhovala!!! A ta poslední fotka koláče - ten chci hned teď :D!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamčo, a co sangrii, pijete?

      Vymazat
    2. Zatím ne, oni ji nemají všude, jak jsem si myslela, a v barech, kde jsem byla, ji zrovna neměli :) Ale je v plánu! :))

      Vymazat

Děkuju za každý asertivní komentář (i kritika se dá napsat slušně)! :)